בניה ירוקה בוילות יוקרה – כל איש או אשת עסקים יודע, יש מספר דרכים להגדיל את רווחיות החברה. פעילות חדשה וחיסכון במשאבים. אז, איך הנושא הזה ובכלל הטרנד הירוק, קשור לבית המגורים שלכם?   עיצוב ובניה ירוקה הולכים ביחד!   זה פשוט, כל בית, או מבנה, יודעים לייצר אנרגיה. בין אם מדובר בתנועה שלכם בתוך […]

בניה ירוקה בוילות יוקרה – כל איש או אשת עסקים יודע, יש מספר דרכים להגדיל את רווחיות החברה. פעילות חדשה וחיסכון במשאבים. אז, איך הנושא הזה ובכלל הטרנד הירוק, קשור לבית המגורים שלכם?

עיצוב ובניה ירוקה הולכים ביחד!

זה פשוט, כל בית, או מבנה, יודעים לייצר אנרגיה. בין אם מדובר בתנועה שלכם בתוך הבית בין אם מדובר ברוח, מזג אוויר ועוד. למעשה, כבר בשלב התכנון שווה לקחת בחשבון תכונות ירוקות פוטנציאליות ואת היתרון הטמון בהן שכן זוויות המבנה בעצמן יכולות למשל לשמור על הוילה שתהיה קרה יותר וכך לחסוך בשימוש בחשמל, ומאידך לשמור על זוויות קרני השמש בקיץ על ידי תכנון נכון.

בנוסף, יכולה הווילה (לקריאה נוספת על אדריכלות וילות יוקרה לחצו כאן) שלכם יכולה להיות חכמה שלא לומר מבריקה על ידי הטמעת ריהוט יוקרתי וחכם בהתבסס על טכנולוגיית "אינטרנט של דברים", המתקשרים זה עם זה ועל ידי שימוש באינפורמציה מכל הבית מסוגלים  הרהיטים לייצר תובנות מקסימליות ולתת לנו מידע אודות ניהול אנרגטי נכון של הבית, ובעיקר כזה שלא בזבזני. וכך, באמצעות חשיבה תכנונית ירוקה אנו יודעים לייצר לכם בית חלומי או יותר נכון וילת יוקרה, שמסייעת לכם להימנע מבזבוז משאבים

לקום כל בוקר למציאות מושלמת ולהרגיש שמדובר בפנטזיה

תכנון ירוק אינו סותר עיצוב מדהים, אלא משתלב עמו. המשרד שלנו הוא מהידועים בענף ולא בכדי, שכן היכולת שלנו לייצר סינרגיה של תכונות היא דבר בסיסי בשירות שאנו מציעים. זאת לצד דיסקרטיות, יחס אישי, ודייקנות. אנחנו יודעים שאתם מעוניינים בנותני שרות שיודעים להציע לכם שקט נפשי במסגרת התהליך, ואת הידיעה שהעתיד שלכם בידיים טובות. כל פרויקט שלנו מקבל תשומת לב כאילו ומדובר בפרויקט היחידי במשרד וזאת אף על פי שתכננו מאות וילות לעשירי הארץ, מבכירי הקהילה העסקית ועד אנשי רוח.

אדריכלות ירוקה 

אדריכלות ירוקה, הידועה גם כ"אדריכלות בת קיימא" או "אדריכלות ידידותית לסביבה" מתייחסת לפרקטיקות התכנון והבנייה המעניקות עדיפות לבנייה מתחשבת סביבתית, יעילות אנרגטית ושימוש בחומרים מתחדשים. מטרתה של האדריכלות הירוקה היא צמצום ומזעור ההשפעה הסביבתית השלילית של מבנים תוך יצירת חללי מגורים בריאים וברי קיימא יותר. אדריכלות ירוקה לוקחת בחשבון גורמים שונים כגון בחירת אתר, צריכת אנרגיה, חיסכון במים, ניהול פסולת ואיכות האוויר בפנים בחלל.

בהקשר הבינ"ל, אדריכלות ירוקה זוכה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל החשש הגובר והולך משינויי האקלים והצורך בפיתוחים ברי קיימא. מדינות רבות וארגונים בינ"ל מקדמים פרקטיקות בנייה ירוקה באמצעות תקנות, אישורים ותמריצים. ההתמקדות היא בהפחתת פליטות גזי חממה, קידום התייעלות אנרגטית, חיסכון במים ושמירה על משאבי הטבע.

בהקשר הישראלי, זוכה האדריכלות הירוקה לבולטות, שכן, ישראל מתמודדת עם אתגרים סביבתיים ייחודיים, כגון מחסור במים ומשאבי טבע מוגבלים. כתוצאה מכך, שיטות אדריכלות בת קיימא אומצו כדי להתמודד עם אתגרים אלה. כמה היבטים בולטים של אדריכלות ירוקה בישראל כוללים:

  • חיסכון במים: ישראל פיתחה טכנולוגיות מתקדמות לחיסכון במים ולשימוש חוזר. מבנים ירוקים משלבים מערכות ניהול מים יעילות, כולל איסוף מי גשמים, מחזור מים אפורים ומתקנים חסכוניים במים.
  • אנרגיה סולארית: עם שפע של שמש, ישראל עשתה צעדים משמעותיים בניצול אנרגיה סולארית למבנים. כיום ניתן לראות יותר ויותר ובכל רחבי הארץ פאנלים סולאריים משולבים בתכנון לייצור חשמל מתחדש, המפחיתים את התלות בדלקים מאובנים וגם מייצרים הכנסה פאסיבית לבעלי הבתים/ מבנים וכמובן חיסכון משמעותי בצריכת החשמל.
  • חומרים ברי קיימא: האדריכלות הירוקה בישראל שמה דגש על שימוש בחומרים מקומיים ומתחדשים להפחתת טביעת הרגל הפחמנית הקשורה בתחבורה ובבנייה. חומרים כגון פלדה ממוחזרת, במבוק ועץ בר קיימא נמצאים בשימוש נפוץ.
  • תכנון פסיבי: מבנים מתוכננים למקסם את התאורה הטבעית, האוורור והבידוד התרמי, תוך הפחתת הצורך בתאורה מלאכותית ומיזוג אוויר. תכנון זה מסייע רבות לצמצום אנרגטי ושיפור נוחות המשתמשים.
  • אישורי בנייה ירוקה: ישראל אימצה תקנים בינלאומיים לבנייה ירוקה, כגון LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) ו-BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method), כדי לעודד פרקטיקות בנייה בת קיימא ולהעניק הכרה לפרויקטים ידידותיים לסביבה.
  • תכנון עירוני: ישראל מקדמת תכנון עירוני בר קיימא ע"י עידוד עירוב שימושים, תכנון ידידותי להולכי רגל ושמירה על שטחים ירוקים. מאמצים אלה שואפים ליצור ערים ראויות יותר למגורים ומודעות לסביבה.

שילוב אדריכלות ירוקה בישראלביץ' אדריכלים

אדריכלות ירוקה היא תחום המתפתח ללא הרף, ובכל רגע אנו עדים לפיתוח דרכים חדשניות מפותחות כדי לשפר עוד יותר את הקיימות בסביבה הבנויה. כל זאת ועוד, בישראל אנו עדים יותר ויותר לכדאיות הבנייה הירוקה וכאשר מדובר על מבנה עבור חברה / מפעל/ עסק גדול, הכדאיות גדלה עוד יותר שכן החיסכון הנוצר משילוב מערכות ירוקות במנה, מוזילות משמעותיות את התפעול השוטף בו בכל הקשור לחשמל, מים, חימום, קירור וכו'. ומה בנוגע לבתי יוקרה אתם בוודאי שואלים? והנה אנו עונים לכם כי כיום עם ההתפתחות הטכנולוגית האדירה בתחום האדריכלות הירוקה, אנו מתכננים ללקוחותינו יותר ויותר בתים יוקרתיים "ירוקים" לחלוטין, מדובר בבתים מודרניים, טכנולוגיים, "הייטקים" היודעים לייצר עבור עצמם את האנרגיה המדויקת לכל פעולה נדרשת. לזה אנו קוראים "חשיבה תכנונית ירוקה מקדימה" שמתחילה כמובן עוד בשלבי התכנון הראשוניים באופן העמדת המבנה במגרש, מיקומי הפתחים, שילובים חומרים אקולוגיים שונים בשלד ועוד. אדריכלות ירוקה אינה אומרת אדריכלות פשוטה או זולה, לעתים אף ההפך מכך, אדריכלות ירוקה מעצימה ומשדרגת את העיצוב והאווירה הכללית וכמובן מוסיפה יוקרה ואלגנטיות. 

אנו בישראלביץ' אדריכלות בתים פרטיים מאמינים כי זה הכיוון אליו הולך העולם המודרני ואנחנו לגמרי עם דריסת רגל מאד משמעותית בתחום זה, אז הרשו לנו להראות לכם את הפיתוחים והטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום ואיך ניתן לשלבן בצורה מושלמת בתכנון הבית / הווילה שלכם. 

אסתטיקה, אלגנטיות, אהבה, מגע עדין ועקשנות על הפרטים הכי קטנים. מבחינתנו כל פרויקט הוא תהליך של לידה מחדש שדורש חשיבה סינרגטית ברמות הכי גבוהות. פה לשירותכם- משרד אדריכלים דן והילה ישראלביץ'.