ישבתי לאחרונה עם אחד מבכירי המרצים לאדריכלות בישראל. הוא ביקש ממני לסייע לו ולייעץ לו איך אפשר לשפר את מערכי השעורים עבור הסטודנטים שלו. מאחר ובענף הגישה שלי מוכרת ואני נוהג להגן עליה בחירוף נפש, כמובן שהסכמתי ושמחתי ליהנות מההזדמנות לעצב ולהשפיע על המוחות הבאים שיתכננו את הוילות שלכם. הסיבה ששמחתי כל כך היא, שהאמת […]

ישבתי לאחרונה עם אחד מבכירי המרצים לאדריכלות בישראל. הוא ביקש ממני לסייע לו ולייעץ לו איך אפשר לשפר את מערכי השעורים עבור הסטודנטים שלו. מאחר ובענף הגישה שלי מוכרת ואני נוהג להגן עליה בחירוף נפש, כמובן שהסכמתי ושמחתי ליהנות מההזדמנות לעצב ולהשפיע על המוחות הבאים שיתכננו את הוילות שלכם. הסיבה ששמחתי כל כך היא, שהאמת – יש מה לשפר במוחות הצעירים הללו, והרבה!

תחשבו עיצוב פשוט יעיל

אל תטעו, זו לא אשמתם. אבל בפועל הדרך בה מעבירים היום את שעורי האדריכלות – אינה מספיק טובה. והסיבה לכך נעוצה באופי שלנו. ישראלים הם עם שיש לו הרבה אגו. הם אוהבים גדול יותר, מרהיב יותר, יפה יותר, מבריק יותר – מעוצב יותר. אבל, מה עם נוח יותר?

עכשיו, תחשבו עיצוב מדהים

אני מניח שהבנתם, נכון? מה שקורה היום זה שכולם מנסים לייצר את התוצאה הכי מדוברת, אך הם שוכחים את הפרקטיות. הפרטים הפשוטים בעיצוב בתים ובאדריכלות – הם החשובים ביותר! אמנם, זה לא "או או" אלא "גם וגם", אבל, במדרג התכונות וחוויית המשתמש מהוילה שלכם – נוחות ופרקטיות הן החשובות ביותר. חובה, לנצל את הקרקע כמו שצריך, חובה, שהבית יהיה נוח ויעיל.

ועכשיו, תחשבו עיצוב פשוט יעיל, וגם – מדהים

חוזר לסוגיית הלמידה האדריכלית: עם השנים הרשתות החברתיות יצרו דור שרוצה שידברו עליו, הן בקרב המרצים הן בקרב הסטודנטים. אין לי שום בעיה עם זה אבל יש לי בעיה רצינית עם סטודנטים שמבקשים לעצב יצירות אדריכליות שנראות נהדר על הנייר, אבל כשצריכים לבנות את היצירה, זה פשוט הופך לבלתי אפשרי. או חמור מכך, לאחר שבונים כבר, רואים שהבית – לא פרקטי ויעיל כמו שאמור היה להיות. זו בדיוק הסיבה שבישראלביץ' אדריכלים הדבר הראשון שאני דורש מהסטאזרים שלנו זה ללמוד איך לעשות דברים יפים מחומרים פשוטים ודברים פשוטים – מחומרים יפים.

קרא עוד: אדריכלות בתים פרטיים | אדריכלות וילות יוקרה